tisdag 21 oktober 2008

Varför just ni tre ?


Bloggen: Varför just ni tre ?
Rolf: Jag det blev så, först kom Ralf, sedan Rune och sist jag ......
Ralf: Men så har det inte alltid varit, att du kommit sist, för på skoljoggen i trean kom du ju före oss i mål.
Rune: Hörde något lustig för några år sedan om radioprataren Kjell Alinge, han föddes när hans mamma var på BB och hans pappa var på ishockey.
Bloggen: Tre tyckare på bloggen, finns det inte redan nog med tyckare på bloggen, varför skall också ni föra fram era åsikter i offenligheten ?
Ralf: Jag som är äldst får väl svara först, det var egentligen Rolfs idé att vi skulle börja skriva, han ville ha med även oss för att det inte bara skulle handla om fotboll.....
Rolf: Ja, inte bara fotboll, Rune kan allt om samhällsfrågor och politik och då ville jag att han skulle vara med, och utan Ralf skulle vi inte vara tre ..........
Rune: Mycket och mycket ? ...... jag har läst Göran Perssons bok och sedan sett en hel del på Aktuellt och Rapport.
Rolf: Ja, det är väl förhållandevis mycket i jämförelse med exempelvis Ralf och mig.....
Bloggen: Åsikter och tyckande, är det inte lite trist att alltid behöva ha´ en åsikt om allt och alla. Åsikter är oftast ett kyligt betraktande av en sakfråga som man inte alltid vet så mycket om, men som man ändå på något sätt skall ha´........ Hur ser Ni själva på denna fråga ?
Ralf: Oj, vilken knivig fråga !?
Rune: Ja, den är nästan hopplöst svår att svara på.....
Rolf: Njaa, vi tänker väl inte så mycket på det där med åsikter, vi bara skriver för att vi tycker att det är roligt, att det skulle vara en åsikt är väl bara lite kul ..........

(Här lämnar vi samtalet mellan Rune, Rolf, Ralf och Bloggen, alla kanske inte är tränade för att kunna svara redigt och klart när närgångna frågor ställs, som här ...............)

2 kommentarer:

  1. Bra killar, att ni står på er när svåra frågor ställs av Bloggen i bästa Janne Josefsson stilen.

    Stina, Ann-Jill och Klara

    SvaraRadera
  2. Hej flickor
    Vi ser att eran kommentar typ skrevs för över tre år sedan, ni kanske inte läser detta, men tack iallafall ?

    SvaraRadera

Om mig

Bloggen är en fantastisk uppfinning, tänk att få uttrycka sig och "prata" till punkt och dessutom välja tema för dagen alldeles själv....