söndag 22 november 2009

Hallå killar ....!?



(Tänkte slå en signal till killarna, det var länge sedan jag hörde från dem ...)
Bloggen ringer upp

Rune: Jaaa, det är Rune ........
Bloggen: Tjena, det är bloggen, tänkte bara höra hur läget är..... ?
Rune: Ähhh .....va gör man en sån här ruggig dag ?
Bloggen: Ja, va gör Ni..... ?
Rune: Ähhh, inget speciellt läser lite på bloggar....
Bloggen: Läser bloggar, men eran egen då ......?
Rune: Äsch, det blir liksom inget av´et, om Ralf inget skriver så skriver inte Rolf och då skriver inte jag heller ......
Bloggen: Vad läste du innan jag ringde ....!?
Rune: Ahaa, det blev lite på Ulf Ekmans blogg .....
Bloggen: Det där med att Gardell blivit upprörd när ingen vill släppa inn´en i Peterskyrkan ....
Rune: Jaaa.....vad skall han dit och göra och börja bråka med italienarna. Påven har väl betydligt viktigare saker att göra än att prata med honom ........jag tycker Ekman skriver bra.
(....hör att någon annan gosse är på fötter i andra änden)
Bloggen: Rune, vem har vaknat nu då ?
Rune: Jaaa .... det är Rolf
Bloggen: Får jag byta några ord med Rolf ?
(.......Rune lämnar över luren)
Rolf: Rolf ....!?
Bloggen: Tjena, .......låter lite yrvaken, låg du och lura....?
Rolf: Njjääää, satt bara vid datorn och slökolla kolla på bloggar ........
Bloggen : Ringde bara för att höra varför det är så tyst på eran blogg.....
Rolf: Jaaaa.....jag läser mest på andras bloggar som Rune och Ralf ....
Bloggen: Det låter lite segt, hur kan det komma sig ....?l
Rolf: Segt och segt, vi kanske kan skriva något till jul ....!?
Bloggen: Hur är det med Ralf, då ...?
Rolf: Jäää...han sitter vid datorn och kollar på bloggar.....
(så här mycket längre kanske man inte kan komma med killarna, denna gång)
Bloggen: O´key killar då får ni ha det sa bra ......kanske det blir en julhälsning på bloggen framöver.....?
Rolf: Jaaaa, kanske det ...!
Bloggen: Ja, hej då....
Rolf: Ja, hej .....
(att försöka att pigga upp någon är inte alltid så lätt, hur gärna och mycket man önskar .....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Bloggen är en fantastisk uppfinning, tänk att få uttrycka sig och "prata" till punkt och dessutom välja tema för dagen alldeles själv....